Muziek Marketing.

08/10/2010 at 23:30 Leave a comment

Aangezien ik zelf heel geïnteresseerd ben in verschillende muziek en daardoor ook in ‘muziek marketing’, vond ik het tof dat Gunther Van Lany (Client Services Director bij onder andere TBWA) gisteren tijdens zijn les een voorbeeld aanhaalde van hoe een artiest via sociale media aan populariteit kan winnen en zelfs een heel album kan laten financieren.

Grégoire was de eerste Franse artiest die via mymajorcompany  genoeg geld bijeen kon krijgen om een album op te nemen. “Binnen vijf maanden investeerden 347 mensen het benodigde totaalbedrag van 70.000 euro, twee dagen later zat Grégoire al in de studio”. Meer informatie over zijn stunt vind je hier.

Let wel op, zo’n stunt zal (hoogstwaarschijnlijk) slechts 1 keer lukken. Het is heel belangrijk om een langdurige relatie aan te gaan met je “klanten”. Je fans af en toe verwennen met een gratis liedje, concert… of met ze communiceren via Twitter en Facebook valt dus zeker aan te raden!

Ben je zelf een artiest en zou je graag jezelf of je band willen positioneren in de muziekwereld, bekijk dan zeker eens deze sitedeze blog en vooral deze slideshare.

Advertisements

Entry filed under: Dutch articles.

Pilot Handwriting. Online shoppen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Follow on Twitter

Show me some (blog) lovin!

bloglovin

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers


%d bloggers like this: