Online shoppen.

11/10/2010 at 01:10 1 comment

Vrijdag kreeg ik tijdens een les van Madeleine Janssens een grafiek te zien over online shopping in België. Deze duidde aan dat toch al 1 op 4 internetgebruikers wel eens iets online aankoopt. Dit verbaasde me een beetje omdat men mij altijd al raar aangekeken heeft als ik weer eens iets online aankocht (en ik koop al spullen online vanaf het internet bestond – bij wijze van spreken).

Maar de grafiek toonde ook aan dat dat cijfer nog altijd significant lager is dan het Europees gemiddelde, dus moeten de Belgen eens dringend overtuigd worden van de vele voordelen die online shopping hun biedt.

1) Het is meestal goedkoper. Dit komt omdat een webwinkel minder kosten heeft dan een echte winkel. Het verschilt natuurlijk wel per winkel/website. Op eBay bijvoorbeeld hangt de prijs vaak af van de bieders, behalve als er een vaste prijs wordt gevraagd. Op shopgoedkoper.com vind je altijd wel een aantal kortingsbonnen en op tweedehandssites zoals tweedehands.net en kapaza.be kan je vaak producten vinden die nog zo goed als nieuw zijn maar aan een tweedehandsprijsje worden verkocht.

Je spaart ook kosten omdat je je zelf niet moet verplaatsen. Soms moet je wel verzendkosten betalen, maar deze zijn vaak minder dan benzinekosten en kunnen zelfs bij sommige producten gratis zijn.

2) Je vindt er een veel groter aanbod dan in de winkels. Vaak vind je er zaken die zelfs niet in winkels te verkrijgen zijn of gewoon niet in je eigen land. Het internet geeft je de kans spullen van Amerika, Engeland, Turkije, … te kopen zonder ervoor te moeten reizen. Alleen heb je voor spullen van een andere munteenheid wel een Visa kaart nodig. Hiermee kan je dan ook gebruik maken van PayPal, wat online aankopen veel veiliger maakt.

3) Geen wachtrijen aan de kassa, geen gezoek achter een parkeerplaatsje, veel sneller dus meer tijd voor andere dingen, enzovoort!

Ik zeg niet dat er geen nadelen aan zijn. Zo koop ik bijvoorbeeld niet graag kledij online omdat je deze niet kan passen. Het kan ook zijn dat het product wat je kocht er niet uitziet zoals je het zag op het internet. Vaak kan je het dan wel terugsturen, maar toch moet je hiermee oppassen.

Heb je toch nog twijfels, zoek je leuke sites of wil je weten met welke sites ik al een goede ervaring heb, laat me dan gerust iets weten.

Entry filed under: Dutch articles.

Muziek Marketing. YouTique.

1 Comment Add your own

  • 1. Online shopping. « eLBee Communications  |  21/03/2011 at 17:13

    […] ik zelf al jaren spullen online koop en veel mensen in België nog niet omdat dat waarschijnlijk iets is wat hun afschrikt, had ik de gedachte mijn online shopping […]

    Reply

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Follow on Twitter

Show me some (blog) lovin!

bloglovin

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers


