The Fun Theory.

13/10/2010 at 21:09 Leave a comment

In de vorige post sprak ik over ‘making customers happy’. Maar ‘making customers happy’ is niet altijd zo gemakkelijk, zeker niet in een wereld waar de klanten steeds mondiger worden. Toch is er een bedrijf dat met een goed initiatief is gekomen, een initiatief dat meteen een lach op je gezicht brengt. Dat bedrijf heet Volkswagen (AG), een Duitse autofabrikant die de meeste onder jullie wel zullen kennen.

Bovenstaand filmpje behoort tot dat initiatief. Het werd tijdens een les getoond en door iedereen goed onthaald. Hoe kan het ook anders, The Fun Theory is een initiatief dat menselijk gedrag wil veranderen dankzij de fun-factor. Dit filmpje wil bijvoorbeeld meer mensen de trap laten nemen in plaats van de lift, door een trap te veranderen in een (veel leukere) piano.

Op de blog van Renaat Delporte staat een filmpje dat The Fun Theory Award had gewonnen. Het filmpje was gepost door een zeker Kevin Richardson (USA) en wil ervoor zorgen dat meer mensen zich aan de snelheidslimiet zouden houden. Bekijk hier het resultaat en verdere uitleg van Renaat.

Advertisements

Entry filed under: Dutch articles.

The Word-of-Mouth Revolution. We Are Visible.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Follow on Twitter

Show me some (blog) lovin!

bloglovin

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 24 other followers


%d bloggers like this: