Postgraduaat Digitale Marketing & Communicatie

21/03/2011 at 16:53 3 comments

Ik heb jullie al eens verteld dat ik in september 2010 het postgraduaat Digitale Marketing & Communicatie ben beginnen volgen. Deze opleiding loopt nu bijna ten einde en binnenkort sta ik zelf op de werkvloer. Ik ben dan ook heel blij dat ik tijdens deze postgraduaat altijd les heb gehad van gastdocenten die weten hoe het voelt om op zo’n werkvloer te staan.

Af en toe heb ik jullie geblogd over deze gastdocenten, zoals de les van Fons Van Dyck, die van Bart De Waele, die van Lieven Van Nieuwenhu en die van The Conversation Manager himself mister Steven Van Belleghem. Tegen het einde aan heb ik door tijdsgebrek dit steeds minder gedaan, maar dat betekent niet dat ik daardoor minder heb bijgeleerd. Zo is Bart De Waele nog eens langsgeweest om meer toe te lichten over webshops, wat ik heb kunnen toepassen op de webshop Teeville, een project van Bert Schols en Kevin Celis waar ik de (online) marketing & communicatie mee verzorg. Ook hebben we eindelijk les gekregen van Clo Willaerts (beter bekend als @bnox) en krijgen we een exemplaar van haar boek ‘Het Conversity Model‘, waar ik later meer over zal kunnen zeggen. Het boek ‘How Cool Brands Stay Hot‘ van Joeri Van Den Bergh en Mattias Behrer hebben we jammer genoeg niet gekregen, maar staat zeker op mijn verlanglijstje. Joeri is wel langskomen in de Ehsal Management School en heeft ons toch kunnen vermaken met een interactieve presentatie over Branding & Generation Y. Ook hebben we eindelijk les gehad over Google Analytics dankzij Béate Vervaecke (beter bekend als @Beatever) en hebben we onze online marktonderzoek skills kunnen bewijzen in een presentatie voor Tom De Ruyck en zijn vrouwelijke collega Anouk Willems.

Dit is slechts een klein deeltje van wat ik in mijn laatste maanden als studente allemaal heb gedaan, gezien en geleerd. Ook is dit slechts mijn eigen mening en observatie van de postgraduaat Digitale Marketing. In onderstaand filmpje vind je de mening van mede-student Renaat Delporte en op de nieuwe website van EMS vind je nog enkele schriftelijke getuigenissen over deze nieuwe postgraduaat.

Omdat dit het eerste jaar was dat dit postgraduaat doorging, zaten er natuurlijk nog heel wat gebreken en onvolmaaktheden in. Toch heb ik geen spijt dat ik voor deze opleiding heb gekozen. De vakkennis van de gastdocenten en tevens de goede connecties, samen met een interessante klas waarin elk individu geïnteresseerd en gespecialiseerd is in iets anders, hebben voor een geweldig jaar en heel wat extra ervaring gezorgd.

Ik kan nu eindelijk zeggen dat ik klaar ben om die gevreesde werkvloer te betreden. Of toch zo goed als :)

Advertisements

Entry filed under: Brands, Conversation, Dutch articles, Marketing, Mobile, Social Media. Tags: , , .

Bloglovin. Blog online shopping.

3 Comments Add your own

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Follow on Twitter

  • Heeft hier iemand een zaterdagticket voor #RW17 die liever een combiticket zou willen hebben? DM me! (RT'en = 💕) 21 hours ago
  • Wakker worden met een muggenbeet op mijn buik. Volgens mij wisten die muggen dat'k gisteren pizza heb gegeten 👌🏼 1 day ago
  • Waarom bestaat er geen dino-emoji? 😔 1 day ago

Show me some (blog) lovin!

bloglovin

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 24 other followers


%d bloggers like this: