Nieuwe Facebook Privacy Settings.

31/08/2011 at 11:59 Leave a comment

In een vorige post vertelde ik jullie dat Facebook Places zou verdwijnen ten gevolge van de wijziging van de privacysettings van Facebook en dat Facebook ter vervanging ervoor zou zorgen dat je een locatie in je posts kan taggen, in plaats van jezelf in locaties te taggen.

En dat is nu gebeurd! Deze ochtend ontdekte ik deze 3 stappen om de nieuwe privacy settings van Facebook te doorlopen:

Stap 1: voeg 1 of meerdere personen toe, die iets te maken hebben met je post.

Stap 2: voeg een locatie toe. Dit kan een stad zijn, maar ook specifieker een bepaald gebouw, pretpark, concertzaal, …

Stap_2

Stap 3: bepaal wie je post kan zien. Dit bestond al wel, maar ik weet niet of iedereen dat al wist? Zo kan je bijvoorbeeld voor de grap een geheim over iemand vertellen, maar instellen dat alleen die persoon waarover het gaat dat kan zien. Die persoon weet niet dat alleen hij/zij dat kan zien en dat kan voor grappige situaties zorgen…

Stap_3

Ik heb deze stappen natuurlijk zelf al even uitgetest (behalve stap 3, die staat bijna altijd op ‘friends’):

Uittesten
Peron__location_tagging

Handig! Wat me wel opvalt, is dat alle vrienden van de mensen die in deze post getagd zijn dit ook kunnen zien (het wordt namelijk ook op hun FB gepost, dit kan je enkel voorkomen denk ik als je de post ‘verstopt’ voor die mensen). En die vrienden kunnen dat zelfs ook ‘liken’, iets wat niet kon bij het vroegere taggen van personen in Fb posts.

Ik vind het zeker een volwaardige vervanging van Facebook Places. Wat vindt u?

Entry filed under: Dutch articles, Facebook.

History of Social Media [Infographic] 5 Examples of Great Facebook Pages (Theme: Famous People)

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Follow on Twitter

Show me some (blog) lovin!

bloglovin

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 23 other followers


